48 meter diep Derde deel vd tweede poging - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Milou, Remmelt en Karin Wal - WaarBenJij.nu 48 meter diep Derde deel vd tweede poging - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Milou, Remmelt en Karin Wal - WaarBenJij.nu

48 meter diep Derde deel vd tweede poging

Blijf op de hoogte en volg Milou, Remmelt en Karin

14 Juli 2017 | Oeganda, Masaka

* Rioolput gegraven.
* Bakstenen gemaakt, dachten we de andere dagen dat we zwaar werk deden, bleek het nog erger te kunnen
* Meehelpen in de gehandicapte klas Dat doen we iedere dag Erg dankbaar werk We hebben er zelfs een cursus gebarentaal voor gekregen.
* Geholpen bij een zeer arm gezin Opa, oma en 8 kleinkinderen waarvan 1 gehandicapt. Remmelt heeft getimmerd de meiden pinda's van de planten afgehaald.
Pffff veel werk maar zo dankbaar.
Puurheid, echtheid, dat zijn de woorden hier.

Leuk project dat we sponseren met het geld dat jullie gesponsord hebben, is het uitdiepen van een waterput. Het is nu 41 meter diep maar moet 48 meter zijn. In de droge tijd krijgen ze bij lange na niet genoeg water uit de put en de dichtstbijzijnde bron is bijna uitgedroogd. Elke dag lopen alle 549 kinderen van de school drie keer met jerrycans om water te halen. Als het meezit, zien we het resultaat al volgende week. Ze zijn gisteren begonnen. Vijf man die om beurten 40 meter naar beneden gaan, voor ons zijn het helden!
Op één vd foto's zie je de put, ze hebben gisteren wat boven de grond zit eraf gehaald, vandaag moet er eerst lucht in het gat komen ! Morgen beginnen ze met graven. We zijn zo verbaasd dat in 1 week het al gelukt is om het werk in gang te zetten. Chapeau voor Anthony, de grondlegger van de school. Hij werkt keihard en geeft alles weg wat hij heeft.
Verder foto's en filmpje van onze les in het kleuren van Mandala's, gesponsord door Denksport (nogmaals dank!!). Het was een groot succes, zelfs de juf deed mee en Milou mocht alle 50 kindjes een cijfer geven. Alleen achten en negens en één tien voor de juf. Respect is belangrijk